POLITYKA PRYWATNOŚCI w Biurze Senatorskim Zygmunta Frankiewicza
1. Podstawa prawna
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych/RODO).
2. Administrator danych osobowych
Administrator Danych Osobowych oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który samodzielnie
lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Senator RP Zygmunt Frankiewicz;
siedziba: Biuro Senatorskie, ul. Zwycięstwa 26/1-3, 44-100 Gliwice.
Kontakt z Administratorem Danych Osobowych:
e-mail: biurogliwice@frankiewicz.pl
Na potrzeby pracy biura senatorskiego Administrator Danych Osobowych upoważnia do przetwarzania danych osobowych pracowników Biura Senatorskiego, co można zweryfikować na podstawie stosowanych upoważnień.
3. Przetwarzanie danych osobowych
Zgodnie z art. 4 pkt. 2 RODO przetwarzanie danych osobowych obejmuje: zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adoptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie przez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać tylko i wyłącznie na podstawie podpisanej przez Panią/Pana zgody w ściśle określonych celach związanych z: interwencjami senatorskimi w sprawach interesantów biura oraz wszystkimi czynnościami wynikającymi
z działalności Senatora RP tj. kontaktu z interesantem w przedmiotowej sprawie oraz informacji o przebiegu interwencji senatorskiej; przekazywaniu informacji o bieżącej działalności biura, tj. organizowanych wydarzeniach, spotkaniach itp.; sprawach związanych z zatrudnieniem pracowników i nawiązywaniem umów cywilnoprawnych.
4. Zakres przetwarzanych danych (kategorie):
a) dane identyfikujące osobę, m.in. imiona, nazwiska;
b) dane adresowe i teleadresowe w tym adres e-mail oraz numer telefonu;
c) dane dotyczące sprawy, tj. interwencji senatorskiej;
d) dane dotyczące działalności senatora RP oraz biura senatorskiego;
e) dane dotyczące zatrudnienia.
5. Okres przetwarzania danych
Dane przechowywane są przez okres bieżącej kadencji Senatora RP dla celów interwencji senatorskiej lub w innych przypadkach wskazanych
w pkt. 3.
6. Dobrowolność i obowiązek podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości podjęcia działań w ramach danej sprawy oraz innych wynikających z pracy biura senatorskiego.
Podanie danych osobowych jest niezbędne dla podjęcia koniecznych czynności wynikających z realizacji oczekiwanej przez interesanta interwencji senatorskiej lub pozyskania określonych informacji w zakresie pracy biura senatorskiego.
7. Udostępnianie danych osobowych
W niektórych przypadkach, w celu realizacji zadania w ramach interwencji senatorskiej, podane dane osobowe mogą zostać udostępnione innym podmiotom uprawnionym do ich otrzymania, ale tylko i wyłącznie na podstawie zgody interesanta. Rodzaj podmiotu zależy od charakteru sprawy.
8. Prawa osoby, której dane dotyczą
a) Przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
b) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści Pani/Pana danych osobowych, prawo do ich sprostowania oraz w zakresie wynikającym
z przepisów – do usunięcia, jak również prawo do ograniczenia przetwarzania;
c) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych – narusza przepisy prawa.